Caution: Translations of Quran and Ḥadīth may lead to possible misapplications and misinterpretations. This site is intended for students of sacred knowledge that are proficient in comprehending classical Arabic and have a strong foundation in Islamic sciences. Also note that religious injunctions rely on several aspects beyond what one may glean through reading individual aḥādīth.
suyuti:21112a
Request/Fix translation

  

السيوطي:٢١١١٢a

"مَنْ تَطَهَّرَ فَأحْسَنَ الطُّهُورَ ثُمَّ أتى الجُمُعَةَ فَلَمْ يَلهُ وَلَمْ يَجْهَلْ كَانَ كَفارَةً لِمَا بَينَهَا وَبَينَ الجُمُعَة الأخْرَى، وَالصّلَواتُ الخَمْسُ كَفَّارَاتٌ لِمَا بَينَهُنَّ، وَفِي الجُمُعَةِ سَاعَةٌ لا يُوَافِقُهَا عَبْد مُسْلِمٌ يَسْألُ اللهَ ﷻ فِيهَا خَيرًا إِلَّا أَعْطَاهُ".  

[ش] ابن أبى شيبة وعبد بن حميد عن أبي سعيد

See similar narrations below:

Collected by Aḥmad, Suyūṭī
ahmad:11347Muʿāwiyah > Shaybān > Firās > ʿAṭiyyah > Abū Saʿīd > Nabī Allāh ﷺ

[Machine] "On the authority of the Prophet of Allah ﷺ , he said: When a man performs ablution and does it perfectly, then attends the Friday prayer without engaging in idle talk or foolishness until the imam finishes the prayer, it will be an expiation for what lies between that and the previous Friday. And in the Friday prayer, there is an hour during which any believing man who asks Allah for something, He will grant it to him. And the prescribed prayers are expiations for what lies between them."  

أحمد:١١٣٤٧حَدَّثَنَا مُعَاوِيَةُ حَدَّثَنَا شَيْبَانُ عَنْ فِرَاسٍ عَنْ عَطِيَّةَ عَنْ أَبِي سَعِيدٍ

عَنْ نَبِيِّ اللهِ ﷺ قَالَ إِذَا تَطَهَّرَ الرَّجُلُ فَأَحْسَنَ الطُّهُورَ ثُمَّ أَتَى الْجُمُعَةَ فَلَمْ يَلْغُ وَلَمْ يَجْهَلْ حَتَّى يَنْصَرِفَ الْإِمَامُ كَانَتْ كَفَّارَةً لِمَا بَيْنَهَا وَبَيْنَ الْجُمُعَةِ وَفِي الْجُمُعَةِ سَاعَةٌ لَايُوَافِقُهَا رَجُلٌ مُؤْمِنٌ يَسْأَلُ اللهَ شَيْئًا إِلَّا أَعْطَاهُ إِيَّاهُ وَالْمَكْتُوبَاتُ كَفَّارَاتٌ لِمَا بَيْنَهُنَّ  

suyuti:1520a
Request/Fix translation

  

السيوطي:١٥٢٠a

"إذا تطهر الرجلُ فأحسنَ الطُّهورَ ثمّ أتَى الجمعةَ ولمْ يلغُ ولم يجهَلْ حتَّى ينصرفَ الإمامُ كانت كفارةً لما بينها وبين الجمعِة، وفي الجمعة ساعةٌ لا يوافقُها رجلٌ مؤمنٌ يسألُ اللهَ ﷻ شيئًا إلَّا أعطاه إياه، والمكتوباتُ كفاراتٌ لما بيْنهن".  

[حم] أحمد وابن خزيمة عن أبي سعيد