Caution: Translations of Quran and Ḥadīth may lead to possible misapplications and misinterpretations. This site is intended for students of sacred knowledge that are proficient in comprehending classical Arabic and have a strong foundation in Islamic sciences. Also note that religious injunctions rely on several aspects beyond what one may glean through reading individual aḥādīth.
suyuti:20123a
Request/Fix translation

  

السيوطي:٢٠١٢٣a

"مَنْ أَتَاه أَخُوهُ مُتَنَصِّلًا فَلْيقبلْ ذَلِكَ مِنْهُ مُحِقًا كَانَ أَوْ مُبْطِلًا، فَإِنْ لَمْ يفْعل لَمْ يردْ عَلَيَّ الحَوضَ".  

[ك] الحاكم في المستدرك عن أَبي هريرة ﷺ

See similar narrations below:

Collected by Ḥākim, Suyūṭī
hakim:7258Muḥammad b. Ṣāliḥ b. Hāniʾ > Ibrāhīm b. Abū Ṭālib > Yaḥyá b. Ḥakīm And ʾIsḥāq b. Ibrāhīm al-Ṣarrāf > Sūwayd Abū Ḥātim > Qatādah > Abū Rāfiʿ > Abū Hurayrah

[Machine] "The Messenger of Allah ﷺ said: 'Show forgiveness to the women among the people, and your women will be forgiven. Show kindness to your fathers, and your children will be kind to you. And whoever seeks reconciliation with his brother while kneeling, let him accept it from him, whether he was wronged or wronged the other. But if he does not accept it, then I am not liable for his share in Paradise.'"  

الحاكم:٧٢٥٨حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ صَالِحِ بْنِ هَانِئٍ ثَنَا إِبْرَاهِيمُ بْنُ أَبِي طَالِبٍ ثَنَا يَحْيَى بْنُ حَكِيمٍ وَإِسْحَاقُ بْنُ إِبْرَاهِيمَ الصَّرَّافُ قَالَا ثَنَا سُوَيْدٌ أَبُو حَاتِمٍ عَنْ قَتَادَةَ عَنْ أَبِي رَافِعٍ عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ قَالَ

قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ﷺ «عِفُّوا عَنْ نِسَاءِ النَّاسِ تَعِفَّ نِسَاؤُكُمْ وَبَرُّوا آبَاءَكُمْ تَبَرَّكُمْ أَبْنَاؤُكُمْ وَمَنْ أَتَاهُ أَخُوهُ مُتَنَصِّلًا فَلْيَقْبَلْ ذَلِكَ مِنْهُ مُحِقًّا كَانَ أَوْ مُبْطِلًا فَإِنْ لَمْ يَفْعَلْ لَمْ يَرِدْ عَلَيَّ الْحَوْضَ»  

هَذَا حَدِيثٌ صَحِيحُ الْإِسْنَادِ وَلَمْ يُخَرِّجَاهُ بل سويد ضعيف
suyuti:15548a
Request/Fix translation

  

السيوطي:١٥٥٤٨a

"عِفُّوا (عن نساءِ) الناس تَعِفُّ نِسَاؤُكُمْ، وَبَرُّوا آبَاءَكُمْ تَبَرُّكُمْ أَبْنَاؤُكم، وَمَن أَتَاهُ أَخُوهُ مُتَنَصِّلًا فَليَقْبَلْ ذَلِكَ مِنْهُ -مُحقًا كَانَ أوْ مبْطِلًا- فَإِنْ لَمْ يَفعَل لَم يَرِدْ عَليَّ الْحَوْضَ".  

[ك] الحاكم في المستدرك وتُعُقِّب عن أبي هريرة